direct playstore بازار اپل دانلود نسخه موبایل :
Copy
Copy
  • 2972 بازدید
  • کد ویدیو
  • علاقه مندی
  • گزارش تخلف

سه سال طول کشید تا این فیلم از شکفتن گل‌ها ثبت شود

فیلمسازی به نام جامی اسکات پیش از این اثر خوبی در مورد پاییز در سنترال پارک ارائه کرده بود که با روش timelapse ارائه شده بود.
timelapse را فیلمبرداری زمان‌گریز هم ترجمه کرده‌اند، یعنی اینکه شما می‌آیید و در فواصل زمانی معینی مثلا چند دقیقه یا چند ساعت، یک عکس از منظره روبروی خود برمی‌دارید و بعد این عکس‌ها را به صورت یک فیلم به هم متصل می‌کنید. در فیلم به دست‌آمده چنین به نظر می‌رسد که همه چیز، با دور خیلی تند دارد رخ می‌دهد. مثلا حرکت ابرها، تفییر فصول، حرکت خودروها در جاده‌ها.
جامی اسکات، شش ماه طول کشید تا اثر قبلی خود را ایجاد کند. اما در اثر جدید او تصمیم گرفت که بسیار فراتر از کار قبلی خود برود.
پس سه سال تمام، با گرفتن ۸ ترابایت عکس با کیفیت ۵K، مشغول فیلمبرداری از گل‌ها شد. هدف او این بود که در تقابل با اثر قبلی خود که در مورد خزان طبیعت بود، این بار از بهار و شکوفایی گل‌ها فیلم تأثیرگذاری بیافریند.

او در این مسیر با مشکلات تکنیکی زیادی روبرو بود. مثلا نوردهی از طرفین به گل‌ها ممکن نبود. چون گل‌ها به صورت طبیعی به سمت نور خم می‌شوند. یا اینکه شکوفه‌های گیلاس، تنها در عرض دو هفته، می‌شکفند و او می‌بایست نهایت دقت را به عمل می‌آورد تا فرصت ثبت از بین نرود.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
tavasoli4587

tavasoli4587( 1 دنبال کنندگان )

دنبال کنید
tavasoli4587