direct playstore بازار اپل دانلود نسخه موبایل :
Copy
Copy
  • 8551 بازدید
  • کد ویدیو
  • علاقه مندی
  • گزارش تخلف

تست درایو و تجربه رانندگی تویوتا پریوس 2017 دوبله فارسی

فیلم بررسی و تست درایو تویوتا پریوس هیبرید 2017 دوبله فارسی

تویوتا پریوس در اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی توسط شرکت تویوتا ژاپن با شعار ” به موقع و برای کمک به قرن ۲۱ ام ” معرفی و به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو نخستین خودروی هیبریدی بود که توانست به تولید انبوه در عرصه جهانی برسد.

امروزه تویوتا پریوس در بیش از ۴۴ کشور جهان به فروش می رسد و به کاهش انتشار گاز سمی CO2 و در نتیجه کاهش آلودگی کمک می کند و با فروش بیش از 3.500.0000 دستگاه تا به حال پرفروش ترین خودروی هیبرید دنیا شناخته شده است.

تویوتا پریوس از آغاز تا کنون 4 نسل عوض کرده و حسابی برای هیبریدی بودن پخته شده است. آخرین نسل پریوس که همان نسل چهارم آن است در سپتامبر سال 20155 و در اتوشو لاس وگاس معرفی شد و توانست با طراحی ساختار شکن اش توجه خیلی ها را به خود جلب کند. اکنون شاهد حضور این نسل در ایران هستیم.
تویوتا پریوس 2017 هیبرید از دو موتور ؛ یکی بنزینی و دیگری الکتریکی بهره می برد. موتور بنزینی پریوس جدید یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندره 16 سوپاپه است که 95 اسب بخار قدرت را در 5200 دور و 105 پوند فوت گشتاور را در 3600 دور تولید می کند. پیشرانه‌ی بنزینی در پریوس علاوه بر حرکت خودرو ، وظیفه‌ی شارژ کردن باتری‌ها را به عهده دارد.
موتور الکتریکی پریوس نیز یک موتور 53 کیلو واتی ( معادل 71 اسب بخار ) است که می تواند حاکثر 120 پوند فوت گشتاور را تولید کنید. ولتاژ کاری این موتور در حالت ماکزیمم توانش 600 ولت است.
تویوتا پریوس با این دو موتور در حالت هیبرید حداکثر می تواند به قدرت 121 اسب بخار دست یابد. در پریوس برای تامین انرژی موتور الکتریکی و نیز ذخیره نیرو تولید شده توسط موتور بنزینی از دو نوع باتری متفاوت استفاده شده است که اول از نوع Nickel-Metal Hydride (Ni-MH) می باشد و 201 ولت برق را تولید می کند و دومی از نوع Lithium-ion (Li-ion) است که این هم 207 ولت برق را می تواند تولید کند.
حداکثر سرعت ثبت شده پریوس 180 کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن 10.7 ثانیه می باشد.
پریوس دیفرانسیل جلو است و سیستم انتقال قدرت آن از نوع سیستم کنترل الکترونیکی انتقال قدرت به صورت دائماً متغیر (ECVT) می باشد.
مصرف سوخت ترکیبی پریوس تنها 52mpg معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که کاملاً ایده آل می باشد. ظرفیت باک پریوس 43 لیتر در نظر گرفته شده که با توجه به مصرف بنزین خیلی کم آن کاملاً مناسب خواهد بود.

۰۸ فروردین ۱۳۹۶
automobile

automobile( 17 دنبال کنندگان )

دنبال کنید
automobile